Bienvenue chez le belge :)

Wim VAN WASSENHOVE

Wednesday, May 25, 2011

jantes - le retour

C'est un copier/coller vite fait d'un site d'un ricain qqpart sur le ouebbe*

The most important weight is around the outer rim, this outer weight determines the gyroscopic effect (turning) and affects the brakes the most. So even though the overall weight may not appear to be a significant savings the performance aspect is still there due to less rotating mass on the outer most part of the rim.

FRONT WHEELS NO DISCS

Blackstone carbon fiber 4.85 lbs
Dymag carbon fiber 5.6 lbs
Marchesini cast mag 7.7 lbs
Marchesini forged aluminum 8 lbs
Marchesini forged mag 7 lbs
Marvic Penta II 7.5 lbs
PVM cast mag 9 lbs
PVM forged aluminum 10 lbs
PVM forged mag 7 lbs
PVM Colorline 5 spoke two piece 14 lbs
OZ forged aluminum 7.75 lbs

REAR WHEEL WITH DISC AND CUSH DRIVE

Dymag carbon fiber 13 lbs
Dymag mag center carbon rim 12.8 lbs
Marchesini cast mag 12.7 lbs
Marchesini forged aluminum 16 lbs
Marchesini forged mag 13 lbs
Marvic Penta II 13.6 lbs
PVM cast mag 14.25 lbs
PVM forged aluminum 17.75 lbs
PVM forged mag 12 lbs
PVM Colorline 5 spoke two piece 6.25" 25.5 lbs
OZ forged aluminum 16.5 lbs

*et temps pis pour les frenchies qui ne maitrisent que leur belle langue
:o))))

Wim06

3 comments:

Marco said...

Et alors, quel est ton choix :-)
Tu n'es pas prêt de te payer une pierobon :-)

900mkb said...

Que tu nous parle en belge, ca va, on s'adapte. Mais que tu écrive en Briton, la c'est limite. C'est un choix ou c'est pour faire genre ??? ;-)

Marco said...

Quand tu es Belge, que tu parles Flamant, que tu roules en Italienne ou en Allemande, écrire en Anglais donne un genre :-)