C'est un copier/coller vite fait d'un site d'un ricain qqpart sur le ouebbe*
The most important weight is around the outer rim, this outer weight determines the gyroscopic effect (turning) and affects the brakes the most. So even though the overall weight may not appear to be a significant savings the performance aspect is still there due to less rotating mass on the outer most part of the rim.
FRONT WHEELS NO DISCS Blackstone carbon fiber 4.85 lbs Dymag carbon fiber 5.6 lbs Marchesini cast mag 7.7 lbs Marchesini forged aluminum 8 lbs Marchesini forged mag 7 lbs Marvic Penta II 7.5 lbs PVM cast mag 9 lbs PVM forged aluminum 10 lbs PVM forged mag 7 lbs PVM Colorline 5 spoke two piece 14 lbs OZ forged aluminum 7.75 lbs |
REAR WHEEL WITH DISC AND CUSH DRIVE Dymag carbon fiber 13 lbs Dymag mag center carbon rim 12.8 lbs Marchesini cast mag 12.7 lbs Marchesini forged aluminum 16 lbs Marchesini forged mag 13 lbs Marvic Penta II 13.6 lbs PVM cast mag 14.25 lbs PVM forged aluminum 17.75 lbs PVM forged mag 12 lbs PVM Colorline 5 spoke two piece 6.25" 25.5 lbs OZ forged aluminum 16.5 lbs *et temps pis pour les frenchies qui ne maitrisent que leur belle langue :o)))) Wim06 |
3 comments:
Et alors, quel est ton choix :-)
Tu n'es pas prêt de te payer une pierobon :-)
Que tu nous parle en belge, ca va, on s'adapte. Mais que tu écrive en Briton, la c'est limite. C'est un choix ou c'est pour faire genre ??? ;-)
Quand tu es Belge, que tu parles Flamant, que tu roules en Italienne ou en Allemande, écrire en Anglais donne un genre :-)
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